Home Tuition Tutor For UPSR, PT3, SPM, IGCSE, A-Level‎

Image byLively Minds Tutoring  

Reasonable price with good quality tutor, my daughter get straight A in UPSR, friendly and professional service! Itu adalah beberapa feedback daripada ibubapa tentang perkhidmatan home tuition yang sekarang telah  menjadi satu trend baru di Malaysia. Permintaan terhadap home tuition semakin meningkat setiap hari. Ibubapa mula mempercayai perkhidmatan home tuition.

Home tuition ataupun tuisyen di rumah bukanlah satu perkara yang baru diperkatakan. Di negara luar seperti di United State of America (USA), United Kingdom (UK) dan banyak lagi negara yang maju, home tuition sudah lama menjadi satu trend bagi ibubapa yang tiada masa untuk menghantar anak mereka ke pusat pembelajaran. Di Malaysia, hanya beberapa tahun kebelakangan ini sahaja home tuition telah menjadi satu trend di kalangan ibubapa untuk mendapatkan pendidikan tambahan kepada anak mereka.

Home tuition ialah sesi pembelajaran di rumah pelajar yang akan diajar oleh seorang Home Tutor (guru) yang mempunyai latar pendidikan yang memenuhi kehendak pelajar. Home tutor yang dipilih oleh ibubapa biasanya akan mengajar seorang pelajar pada satu-satu masa dan ini bergantung kepada permintaan ibubapa.

Image by Look Local Magazine

Home tuition di Malaysia telah menjadi satu trend di mana sesi pembelajaran di rumah ini dapat membantu pelajar untuk lebih fokus dan faham terhadap sesuatu subjek seperti Bahasa Melayu, Biologi (Biology), Kimia (Chemistry), Matematik tambahan (Add maths), Ekonomi (Economy) dan sebagainya.

Permintaan terhadap Home Tuition semakin meningkat saban hari selaras dengan dasar Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang menekankan unsur kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) atau High Order Thinking Skill (HOTS) di mana murid memerlukan kefahaman dan pengetahuan yang luas. Dengan menggunakan perkhidmatan home tuition, home tutor boleh memberi tumpuan yang lebih kepada pelajar.

Kelebihan Home Tuition Yang Menjadi Trend Di Malaysia
  1. Mudah (Convenient)  - Dengan mengunakan perkhidmatan home tuition yang ditawarkan oleh pelbagai syarikat akan memudahkan ibubapa kerana mereka tidak perlu menghantar anak mereka ke pusat tuisyen. Home tutor (guru tuisyen) akan datang dan mengajar pelajar di rumah.
  2. Berkesan (Effective) - Menggunakan perkhidmatan home tuition lebih berkesan kerana tutor akan memberi perhatian sepenuhnya kepada seorang pelajar pada satu masa. Mengajar home tuition ini dapat memberi ruang kepada pelajar untuk lebih meningkatkan kefahaman dan pengetahuan di mana mereka tidak segan untuk bertanya jika ada apa-apa soalan yang mereka tidak faham. Ibuabapa juga boleh memilih tutor yang sesuai dengan anak mereka.
  3. Penjimatan Masa (Time saving) - Masa dapat dijimatkan dengan baik kerana ibubapa tidak perlu menghantar pelajar ke pusat tuisyen atau rumah guru lagi. Jika tidak menggunakan perkhidmatan home tuition, banyak masa akan dibazirkan untuk menghantar dan mengambil anak dari pusat tuisyen (tuition center) atau rumah guru. 
  4. Fleksibel (Flexible ) - Home tuition lebih fleksibel kepada ibubapa kerana mereka boleh memilih masa tuisyen yang mereka mahu dan subjek apa yang mereka mahukan untuk anak mereka. Di samping itu juga, ibubapa boleh memilih masa yang sesuai dengan masa lapang mereka untuk memberi home tuition kepada anak mereka.
  5. Fokus (Focus) - Melalui home tuition, kita boleh memberi lebih tumpuan dengan lebih lanjut kepada subjek yang lemah. Pelajar yang lemah dalam sesuatu subjek akan lebih fokus untuk belajar kerana mendapat latihan dan tumpuan yang berfokus dari tutor.
  6. Keselamatan (Safety)  - Paling penting dengan home tuition adalah keselamatan anak. Ibubapa tidak lagi perlu risau dengan keselamatan anak mereka. Sememangnya keselematan anak mereka lebih terjamin kerana kelas tuition di buat di rumah. 
  7. Jimat kos (Saving cost) - kadar bayaran untuk home tuition lebih menjimatkan berbanding kelas-kelas yang lain. Harga yang berpatutan sangat sesuai untuk pelbagai golongan yang perlukan home tuition untuk anak-anak mereka.
Pelbagai pilihan Home Tuition yang aktif di Malaysia yang memberi perkhidmatan home tuition dengan harga yang berpatutan dan jaminan pendidikan yang berkualiti terhadap pencapaian pelajar. Ibubapa boleh memilih yang mana lebih sesuai dengan kehendak anak-anak mereka. Home tuition sesuai untuk semua level pendidikan seperti UPSR, PT3, SPM, IGCSE dan A-Level‎ pelajar.

Di samping memberi kebaikan kepada pelajar dengan menggunakan perkhidmatan home tuition, home tuition juga dapat memberi peluang menambah pendapatan kepada guru, guru pelatih atau pun pelajar yang baru menamatkan pengajian dalam bidang-bidang yang berkaitan.

Saya senaraikan home tuition yang boleh ibubapa pilih jika mereka cakna kepada pendidikan anak mereka.
  1. Siffra - http://www.siffra.my
  2. Home tuition - hometuition99.com
  3. Home tuition Malaysia - http://www.hometuitionmalaysia.com
  4. Tuition Hero - https://tuitionhero.my/
  5. Hometuition2u - http://www.hometuition2u.com
  6. Hometuition KL - http://www.hometuition-kl.com/
  7. Championtutor - https://www.championtutor.my/
  8. Smart Tuition - http://www.smart-tuition.com/
  9. Grad Tutors - https://www.mygradtutors.com/
Bagi yang ingin mencuba untuk mendapatkan home tuition dari Siffra Home Tuition bolehlah mencuba demi pendidikan anak-anak dengan layari website sini
Kami berani mengatakan yang kami ‘deliver’ result. Ramai pelajar yang mendapat skor A dalam pelajaran apabila menggunakan perkhidmatan kami. Jika tidak skor A sekalipun, pembelajaran anak anda akan meningkat dari segi prestasinya. Kami bukan sekadar kejar A, juga kami di Siffra Home Tuition akan sampaikan nasihat membina untuk membentuk peribadi anak anda lebih cemerlang Siffra

Contest SIFFRA SEO HOME TUITION ini di sponsor oleh SIFFRA HOME TUITUION 

2 Comments

  1. Thanks for this valuable information. Your blog could be more informative if you could add online IGCSE tuition provider as well. Pasxcel provides online tuition in Malaysia, check their website, a lot of students have left awesome reviews on their website: https://pasxcel.com

    ReplyDelete
  2. Hi, is this information available in English?

    ReplyDelete
Previous Post Next Post