Rahsia Persiapan Temuduga Kerja Kerajaan


Setiap individu tidak kira lepasan sekolah atau pun lepasan universiti mahukan kerjaya tetap yang dapat menjamin masa hadapan tidak kiralah samada sektor awam mahupun swasta. 

Jaminan masa hadapan dalam sesuatu sektor menjadi pilihan graduan dan bakal graduan pada masa kini. Bekerja dalam sektor swasta juga sebenarnya mempunyai masa hadapan yang cerah dengan pelbagai kemudahan yang ditawarkan, namun, kerja kerajaan  tetap menjadi pilihan.

Bekerja dalam sektor awam menjadi idaman bagi kebanyakan orang di Malaysia terutamanya bagi mereka yang baru sahaja menamatkan pengajian di peringkat sekolah, kolej mahupun universiti.


Bekerja di sektor awam bukan menjamin seseorang menjadi kaya, namun kepuasan menjadi penjawat awam untuk memberi khidmat bakti amat menjadi pilihan setiap inividu. Tidak dinafikan bahawa bekerja di sektor awam mempunyai pelbagai kebaikannya yang tersendiri. 

Untuk menjadi penjawat awam, pelbagai tapisan perlu dilalui oleh setiap calon yang bermula dengan peperiksaan dan akhirnya temuduga. Proses temuduga adalah sangat penting dalam sektor kerajaan kerana mereka perlu memilih calon yang benar-benar layak memegang jawatan yang diperlukan. 

Rahsia Persiapan Temuduga Kerja Kerajaan


Calon yang gagal dalam temuduga tidak kira temuduga di sektor awam atau swasta perlu bertindak segera untuk memperbaiki segala kesilapan dan kelemahan yang ada dalam diri sebelum memasuki fasa temuduga terutamanya bagi pemohon lepasan pengajian.

Calon temuduga kerja kerajaan usah risau kerana anda berada di tempat yang betul untuk mendapatkan panduan, tips dan rujukan yang dapat membantu anda untuk lebih yakin dalam sesi temuduga. Dapatkan Rahsia Persiapan Temuduga Kerja Kerajaan sebagai panduan kepada anda lulus sesi temuduga.


Kami di Tim Infokerjaya akan membantu anda untuk mendapatkan panduan sebelum, semasa dan selepas sesi temuduga. Tiada jaminan untuk anda lulus temuduga jika anda tidak membuat persediaan. Tapi inshaAllah ianya akan membantu anda jika anda mencuba.

rahsia temuduga


Temuduga Kerja Kerajaan

Temuduga Kerja Kerajaan

10 Comments

  1. seriously this is the good tips sbb byk orang pergi interview kerajaan tak lepas :(

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni mudah aje, siap tersedia dalam e-book lagi macam ni kann... rajin membaca aje, insyaAllah imu tu bermanfaat..

    ReplyDelete
  3. subtopik buku ni sangat menarik. boleh suggest pada kawan2 yang nak kerja kerajaan nanti

    ReplyDelete
  4. bagusnya ebook nih , walaupun saya tak memerlukan tapi tak salah kongsikan dengan orang lain terutamanya ahli keluarga sendiri..at least boleh buat persiapan awal sebelum temuduga...

    ReplyDelete
  5. Susah kan nak masuk kerja kerajaan. Haritu baru pergi ke IV, harap2 ada rezeki lah. Mmg banyak persiapan awal perlu dibuat sblm pergi IV

    ReplyDelete
  6. Bagusnya tips2 yg diberikan. Banyak manfaat melalui penulisan membina ini.

    ReplyDelete
  7. Good sharing! Semoga bermanfaat buat calon2 temuduga. Yelah bukan senang nak lepas interview. saya dulu cari kerja, berbelas2 interview, dapat lah 1-2. Rezeki pun ye juga...

    ReplyDelete
  8. Baguslah ada tips and trick macam ni. Kadang-kadang kita perlukan juga skill mencari kerja macam ni kan.

    ReplyDelete
  9. nak pergi interview kenalah ada ilmu baru la senang nak buat persiapan...

    ReplyDelete
  10. Terima kasih atas perkongsian nya :) semoga bermanfaat buat semua ya

    ReplyDelete
Previous Post Next Post