Exam Online Penolong Juruaudit W29

Juruaudit W29


TAHNIAH kepada calon-calon yang layak menduduki peperiksaan online memasuki perkhidmatan awam (PSEE) bagi jawatan Penolong Juruaudit W29. Calon yang berjaya menduduki exam online ini, sudah tentu sudah bersiap sedia untuk menduduki PSEE pada 19 Ogos 2021 (Khamis) ini nanti.


Buat persediaan sebaik mungkin. Anda tak banyak masa dah. Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi. Speed-up terus. Kalau bawak kereta tu terus gear TURBO!


Anggap ni peluang terakhir dari pihak SPA untuk anda. Ramai lagi yang isi borang SPA8i tapi tak dapat panggilan. Anda dapat! Mungkin 'next cycle' anda dah tak dipanggil. Manfaatkan peluang ni dengan menjawab sehabis baik. 


Rujukan Exam Penolong Juruaudit W29



Pada kali ini, exam Penolong Juruaudit W29  dengan format penilaian hanya 2 Seksyen sahaja iaitu 
  • Daya Menyelesaikan Masalah
  • Kefahaman Bahasa Inggeris

Daya Menyelesaikan Masalah


Dalam seksyen ini, calon akan diuji mengenai aspek-aspek daya penyelesaian masalah dengan soalan-soalan konsep matematik, menginterpretasi data dan kemahiran logik. Seksyen ini juga menguji calon dalam kemahiran matematik, kepantasan menjawab soalan dalam tempoh masa yang terhad.


Kefahaman Bahasa Inggeris


Dalam seksyen ini, calon akan diuji mengenai kemahiran berbahasa Inggeris dengan diberikan pernyataan atau petikan esei dan menjawab berdasarkan pemahaman anda. Soalan ini adalah dalam bentuk penggunaan tatabahasa Inggeris.

Diharap rujukan ini boleh membantu calon-calon untuk membuat persediaan awal untuk menduduki peperiksaan ini.

Ini rujukan untuk bantu persediaan exam anda!

Persediaan Sebelum Menduduki Exam 


Sebelum itu, apa persediaan yang perlu dilakukan untuk menduduki exam Penolong Juruaudit W29? Antara persediaan yang boleh dilakukan ialah

  • membuat persediaan yang rapi
  • membuat rujukan yang tepat
  • mempunyai keyakinan yang tinggi
  • berdoa dan pengharapan yang memuncak

Guna rujukan teras ini, sebelum menduduki peperiksaan online bagi Penolong Juruaudit W29 




Tiada jaminan untuk anda lulus. Tapi inshaAllah ianya akan membantu anda. Semak di web perkongsian calon lain sebelum anda.


Biar calon lain LEKA + OVERCONFIDENT tapi tak jumpa rujukan ni. Anda jumpa. Terus ambil peluang. Buat semua latihan dan nota-nota dalam ebook ini;


Deskripsi Tugas Penolong Juruaudit W29


Penolong Juruaudit W29 bertanggungjawab menolong Juruaudit dalam menjalankan auditan terhadap akaun dan aktivit-aktiviti Kerajaan, Badan Berkanun, Pihak Berkuasa Tempatan dan lain-lain kumpulan wang yang di bawah bidang kuasa Ketua Audit Negara


Penolong Juruaudit W29


Contoh Soalan Exam Penolong Juruaudit W29



Di bawah adalah contoh soalan-soalan yang telah disediakan sebagai panduan kepada calon exam Penolong Juruaudit W29




Tim Infokerjaya susun nota dan rujukan yang akan bantu anda tahun ini. Rujukan ini telah berjaya bantu calon-calon sejak tahun 2009 hingga sesi exam PALING LATEST SPA pada JUN 2020 tahun lalu.

Seksyen A : Daya Menyelesaikan Masalah

soalan penolong juruaudit w29

soalan penolong juruaudit w29

soalan penolong juruaudit w29



Seksyen B: Kefahaman Bahasa Inggeris


soalan penolong juruaudit w29

soalan penolong juruaudit w29

soalan penolong juruaudit w29


Previous Post Next Post