Semakan Status BPN Melalui LHDN


Semakan status dan permohonan Bantuan Prihatin Nasional (BPN) boleh dilakukan melalui laman web rasmi LHDN iaitu hasil.gov.my. Pengguna diingatkan supaya menyemak status mereka melalui laman web rasmi LHDN sahaja.

Semakan Status Bantuan Prihatin Nasional (BPN) 


Semakan status BPN bagi yang layak boleh dilakukan dengan menggunakan nombor kad pengenalan. Bagi penerima yang layak menerima Bantuan Sara Hidup (BSH) secara automatik akan layak menerima BPN. Semak Status DISINI



Kepada pemohon yang tiada rekod, bolehlah mengemukan permohonan baru manakala pada yang tidak layak boleh lah mengemukan rayuan.


Kepada pemohon yang layak menerima BPN, pihak LHDN akan menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) untuk memberitahu status kelayakan pemohon. Oleh itu, jika pemohon menerima pesanan SMS, mereka tidak perlu lagi untuk menyemak status mereka melalui laman web LHDN.

Awas Taktik Licik Scammers


Beberapa hari ini, tular tentang taktik terbaru scammer untuk mendapatkan maklumat pemohon. Dinasihatkan supaya pemohon tidak memberi apa-apa maklumat kepada pihak yang tidak bertanggungjawab. Pastikan pemohon menerima pesanan SMS yang betul dari pihak LHDN.

SMS dari LHDN

SMS dari scammer

Apa itu Bantuan Prihatin Nasional (BPN)




Semak status BPN Di SINI

Rujukan

1. LHDN


Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url