20 Senarai Blog Pendidikan Terbaik


20 Senarai Blog Pendidikan Terbaik . Pada masa kini, website atau blog memainkan peranan yang penting dalam menyebarkan maklumat berkaitan dengan sesuatu perkara atau bidang ilmu. Sistem pendidikan pada masa kini kian berubah ke arah dimensi pembelajaran maya (online). Setiap maklumat hanya boleh didapati hanya dihujung jari sahaja.

Justeru, pada masa ini wujud pelbagai website atau blog pendidikan yang boleh dijadikan sebagai sumber rujukan untuk semua pelajar tidak kira peringkat umur. Pelbagai sumber pendidikan seperti soalan, nota, latihan, video dan sebagainya boleh diakses dengan mudah tanpa sebarang gangguan.

Hari ini, kickstory akan berkongsi beberapa website/blog pendidikan terbaik di Malaysia pada tahun 2019 yang boleh dijadikan sumber rujukan untuk mendapatkan maklumat berkaitan dengan pendidikan kita pada masa kini. Blog2 yang disenaraikan di bawah ini adalah blog yang pernah Kickstory kunjungi sepanjang tahun 2019. Antara blog tersebut ialah


  1. Kickstory
  2. Cikgu Press
  3. Nota KSSR
  4. Sistem Guru Online 
  5. Cikgu Hailmi
  6. GPS Bestari
  7. Pendidik2u
  8. Cikgu Share
  9. Guru Besar
  10. Cikgu Ayu
  11. Sumber Pendidikan
  12. Cikgu Emmet
  13. CikguIk
  14. Raihan Jalaludin
  15. Cikgu Siber
  16. Guru Besar
  17. Cikgu Fadzil
  18. Cikgu Suhaimin
  19. Cikgu Jarod Young
  20. Cikgu Narzuki - Prinsip Akaun

*senarai blog/website pendidikan di atas ialah blog2 yang mempunyai domain sendiri

Semoga perkongsian ini memberi infomasi dan maklumat kepada guru-guru yang ingin mendapatkan maklumat tentang pendidikan pada masa kini. Semoga bermanfaat.

Sebenarnya banyak lagi blog2 pendidikan yang ditulis oleh guru-guru namun ramai yang tidak tahu. Cikgu-cikgu yang mempunyai blog/website bolehlah kongsi url blog untuk dimasukkan ke dalam entri yang bertajuk 100 Blog Pendidikan Untuk Dilawati. Sila share URL blog di ruangan komen di bawah..


4 Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih cikgu kerana menyenaraikan blog saya (cikgusuhaimin.com) dan Sistem Guru Online 😊

    ReplyDelete
  3. Laman web www.bmspm.net oleh Mohd ZakiAwang Mat

    ReplyDelete
  4. Blog saya http://rohaizan-othman.blogspot.com/
    sedikit perkongsian khas utk para guru.
    terima kasih

    ReplyDelete
Previous Post Next Post