Contoh Soalan Exam Pegawai Penguatkuasa KP41

penguatkuasa kp41


Tahniah dan Syabas kepada calon-calon yang berjaya dipanggil untuk menduduki peperiksaan online memasuki perkhidmatan awam (PSEE). Anda sekarang sudah selangkah untuk mencapai cita-cita anda. 

[Baca] Panduan Exam Penguasa Kastam Gred WK41


Calon-calon yang layak menduduki peperiksaan Pegawai Penguatkuasa KP41 sudah tentu sudah bersiap sedia untuk menduduki peperiksaan ini pada 8 Oktober 2021 nanti seperti yang diumumkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)

Pegawai Penguat Kuasa Gred KP41

(Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna)

(Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE))

[Tarikh Peperiksaan : 8 Oktober 2021]

[Masa Peperiksaan : 10:00 pagi - 11:00 pagi]

Calon Exam Pegawai Penguatkuasa KP41 usah risau kerana anda berada di tempat yang betul untuk mendapatkan panduan dan rujukan soalan peperiksaan. Kami di Tim Infokerjaya akan membantu anda untuk mendapatkan gambaran awal tentang peperiksaan ini.

Sebelum kita pergi dengan lebih lanjut tentang persediaan yang perlu dilakukan bagi menduduki exam online Pegawai Penguatkuasa KP41 ini, jom kita baca deskripsi tugas Pegawai Penguatkuasa KP41 ini.

Kementerian Pertanian (Jabatan Perkhidmatan Haiwan) Menyelaras dan membuat pengesanan terhadap Pentadbiran Am dan perlaksanaan aktiviti Penguatkuasaan Undang-undang Jabatan di peringkat Cawangan/Unit Penguatkuasaan Negeri serta membantu Pengarah dalam melaksanakan Pentadbiran Am Bahagian Penguatkuasaan.

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Bertanggungjawab ke atas Unit Tugas-tugas Khas yang berkaitan dengan Penguatkuasaan Undang-undang, Unit Perlesenan serta Unit Pendakwaan dan Kompaun.

Bertanggungjawab menguatkuasakan Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Akta 333), Akta Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan 1987 (Akta 334) serta Kaedah-kaedah Pengangkutan Jalan, mengurus, memantau, mengkaji segala aktiviti penguatkuasaan operasi, pendakwaan dan siasatan dengan cekap dan berkesan serta memberi khidmat nasihat, memenuhi keperluan dan harapan stakeholders.


Format Exam Pegawai Penguatkuasa KP41


Terdapat 2 seksyen yang terlibat dalam Peperiksaan Online Pegawai Penguatkuasa KP41 iaitu, 

  • Seksyen A : Daya Menyelesaikan Masalah 
  • Seksyen B : Kefahaman Bahasa Inggeris 

Daya Menyelesaikan Masalah


Dalam seksyen ini, calon akan diuji mengenai aspek-aspek daya penyelesaian masalah dengan soalan-soalan konsep matematik, menginterpretasi data dan kemahiran logik. Seksyen ini juga menguji calon dalam kemahiran matematik, kepantasan menjawab soalan dalam tempoh masa yang terhad.


Kefahaman Bahasa Inggeris


Dalam seksyen ini, calon akan diuji mengenai kemahiran berbahasa Inggeris dengan diberikan pernyataan atau petikan esei dan menjawab berdasarkan pemahaman anda. Soalan ini adalah dalam bentuk penggunaan tatabahasa Inggeris.

Panduan Exam Pegawai Penguatkuasa KP41


Rujukan khusus untuk peperiksaan  Pegawai Penguatkuasa KP41 untuk sesi peperiksaan 29 September 2021 bukan soalan bocor atau soalan ramalan. Ianya lebih daripada itu. Soalan bocor ke ramalan tu bukan tahap orang yang nak bekerja di sektor awam. 

Lebih-lebih lagi untuk jawatan Pegawai Penguatkuasa KP41 ini. Tinggalkan mereka yang masih ada mentaliti ini. Kita nak masuk zaman pekerjaan. Kalau minda tu masih ada di kepala anda, ertinya anda masih belum cukup layak untuk masuk ke zaman kerjaya kerajaan tahun ini.

Apa yang anda perlukan adalah nota dan contoh yang betul untuk melakukan persediaan. Kita nak bersaing dengan ribuan calon yang lain. Biar mereka semua tu cari soalan ramalan/bocor (ada ke?) Tapi anda fokus kepada persediaan untuk jawat jawatan Pegawai Penguatkuasa KP41 ini.




Bagaimana Rujukan Ini Bantu anda?


Jimat masa anda!

Menjimatkan masa anda! Kami bantu anda dengan penyediaan Nota-Nota ringkas untuk persediaan pantas anda terutamanya nota berkaitan Matematik! Anda bakal jimat 72 JAM!

Tahu bagaimana soalan ditanya!

Bagaimana soalan ditanya! Kami bantu anda untuk buang gugup + 'blur' peperiksaan online nanti. Contoh-contoh soalan dibina untuk memberikan gambaran jelas kepada anda bagaimana soalan ditanya.

Huraian format terkini

Jelas format 2019! Jika anda menggunakan rujukan 2013 - 2017, anda akan mengalami kerugian besar. Format telah diubah! Kami bantu anda faham format terkini!

Persediaan Sebelum Menduduki Exam 


Sebelum itu, apa persediaan yang perlu dilakukan untuk menduduki exam Pegawai Penguatkuasa KP41? Antara persediaan yang boleh dilakukan ialah

  • membuat persediaan yang rapi
  • membuat rujukan yang tepat
  • mempunyai keyakinan yang tinggi
  • berdoa dan pengharapan yang memuncak

Guna rujukan teras ini, sebelum menduduki peperiksaan online bagi Pegawai Penguatkuasa KP41



penguatkuasa kp41


Contoh Soalan Exam Pegawai Penguatkuasa KP41


Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41

Pegawai Penguatkuasa KP41




Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url