Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Lulus Temuduga


Buat anda yang ingin bekerja di sektor kerajaan tetapi tidak tahu caranya bolehlah membaca maklumat di bawah. Saya akan bongkar rahsia bagaimana ingin lulus dengan cemerlang temuduga kerja kerajaan.

[+] RAHSIA Lulus Temuduga Kerajaan

Sejak Feb 2009, sudah ramai yang telah berjaya dengan menggunakan rahsia ini. Tak percaya? Teruskan bacaan! Pelbagai jawatan, dari jawatan terendah sehinggalah jawatan pegawai, mereka telah berjaya. Anda bagaimana?

SEMUA NAK KERJA KERAJAAN!

Kerja kerajaan memang menjadi impian ramai orang, termasuk yang baru lepas graduate, yang sedang bekerja, dan juga mereka yang sedang belajar. Siapa taknak kerja kerajaan kan? Yang muda, yang berumur, semua nak kerja kerajaan…

Kerja kerajaan sememangnya menjamin masa depan! Semua orang berkata sedemikian… Semua begitu teruja untuk memasuki kerjaya di sektor awam… Kerja kerajaan adalah impian kebanyakan orang.

Sebab itulah laman web kerja-kerajaan.com ini ditubuhkan sejak Februari 2009 lalu hingga kini. Tujuannya tidak lain tidak bukan membantu dan mempermudahkan calon-calon yang bakal menghadiri temuduga kerja kerajaan dan seterusnya berjaya.

Sebelum berjaya memasuki sektor awam, ada halangan terbesar yang perlu dilalui oleh semua orang. Iaitu TEMUDUGA… Sebelum anda hadir temuduga, sedikit soalan buat anda.


Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernah sekalipun.

  • Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.
  • Anda tercari – cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya…
  • Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil – kebil mata anda…. Blur!
  • Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
  • Anda ingin tahu apa soalan – soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya…
  • Sudah mengisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang – ulang kali, tapi masih tidak dipanggil – panggil menghadiri temuduga.
  • Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik… Takut sangat!
  • Anda ditanya soalan ‘killer’ oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
  • Anda serang dibayangi mitos – “nak masuk gov kena ada kabel”. Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
  • Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup…Anda benar – benar risau.

Dan bermacam – macam problem lagi yang bermain – main dalam fikiran anda…(tak perlu diceritakan semuanya – 10 page tak habis 🙂


Previous Post Next Post