Contoh Soalan Pengetahuan Peperiksaan PTD M41

Format Peperiksaan Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) pada sesi 2020 mempunyai sedikit kelainan seperti hebahan yang telah dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).


Terdapat 3 seksyen yang terlibat dalam Peperiksaan Online Pegawai Tadbir Diplomatik. Klik pautan di bawah untuk mendapatkan gambaran tentang exam online PTD ini.



Pengetahuan Am PTD Mengenai Malaysia dan Sekeliling


Seksyen ini memerlukan PTD untuk mengetahui secara umum berkaitan dengan pemerintahan di Malaysia dan juga perkara yang berkaitan dengan pengurusan sumber manusia, infrastruktur, pentadbiran dan pembangunan, pengurusan sumber sumber kewangan dan sumber ekonomi, hubungan antarabangsa, pengurusan teknologi maklumat da komunikasi, hal ehwal luar negeri, keselamatan dan pertahanan negara serta hal-hal yang lain. 


>>PANDUAN EXAM PEGAWAI TADBIR DIPLOMATIK<<


Contoh Soalan Pengetahuan Am Peperiksaan PTD M41


Dapatkan contoh soalan Pegawai Tadbir Diplomatik M41, yang boleh membantu calon-calon untuk membuat persediaan awal untuk menduduki peperiksaan ini. Di bawah adalah contoh soalan pengetahuan am yang akan ditanya semasa exam online PTD nanti.






Panduan Exam Pegawai Tadbir Diplomatik 

Calon Exam Pegawai Tadbir Diplomatik M41 usah risau kerana anda berada di tempat yang betul untuk mendapatkan panduan dan rujukan soalan peperiksaan. Kami di Tim Infokerjaya akan membantu anda untuk mendapatkan gambaran awal tentang peperiksaan ini.

Dapatkan contoh soalan Pegawai Tadbir Diplomatik M41, yang boleh membantu calon-calon untuk membuat persediaan awal untuk menduduki peperiksaan ini.

Ini rujukan untuk bantu persediaan exam anda!
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url