Contoh Soalan Daya Menyelesaikan Masalah

Daya Menyelesaikan Masalah

Contoh Soalan Daya Menyelesaikan Masalah. Adakah anda calon peperiksaan online memasuki perkhidmatan awam (PSEE) yang akan berlangsung pada bulan Ogos ini? 

Calon Exam PSEE usah risau kerana anda berada di tempat yang betul untuk mendapatkan panduan dan rujukan soalan peperiksaan. Kami di Tim Infokerjaya akan membantu anda untuk mendapatkan gambaran awal tentang peperiksaan ini.

Dapatkan contoh soalan Daya Menyelesaikan Masalah, yang boleh membantu calon-calon untuk membuat persediaan awal untuk menduduki peperiksaan ini.

Ini rujukan untuk bantu persediaan exam anda!


Format Exam Terkini


Pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mewajibkan semua jawatan untuk menduduki peperiksaan secara online bagi menguji kebolehan calon menyelesaikan ujian yang diberikan.

Untuk peperiksaan pada kali ini, calon yang berjaya terpilih untuk menduduki PSEE diwajibkan untuk menjawab 2 seksyen soalan iaitu  
  • Daya Menyelesaikan Masalah
  • Kefahaman BAHASA INGGERIS

Daya Menyelesaikan Malasah

Dalam seksyen ini, calon akan diuji mengenai aspek-aspek daya penyelesaian masalah dengan soalan-soalan konsep matematik, menginterpretasi data dan kemahiran logik. Seksyen ini juga menguji calon dalam kemahiran matematik, kepantasan menjawab soalan dalam tempoh masa yang terhad.

Kefahaman Bahasa Inggeris

Dalam seksyen ini, calon akan diuji mengenai kemahiran berbahasa Inggeris dengan diberikan pernyataan atau petikan esei dan menjawab berdasarkan pemahaman anda. Soalan ini adalah dalam bentuk penggunaan tatabahasa Inggeris.

Contoh Soalan Daya Menyelesaikan Masalah


Di bawah adalah contoh soalan-soalan bagi daya menyelesaikan masalah




Calon yang dipanggil sebenarnya boleh berjaya. Tapi perlukan bantuan yang tepat sebagai motivasi untuk berjaya. Tengok macam mana calon-calon sebelum ni hadapi exam lepas beli rujukan ini;


Untuk Maklumat berkaitan jawatan kosong, panduan kerjaya dan lain-lain, sila join Channel Telegram terbaru kami https://t.me/ikerjaya
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url