6 Soalan Berkaitan Seluar Dalam Yang Lelaki Perlu Tahu


Bila Perlu Cuci Seluar Dalam?

Semasa aktiviti fizikal atau  berat, seluar dalam anda menyerap peluh anda. Cara termudah adalah menukar seluar dalam selepas  melakukan aktiviti fizikal yang mengeluarkan peluh atau sekali sehari. Seluar dalam yang lembap dengan peluh akan menyebabkan kita tidak selesa. Mengamalkan kebersihan yang baik dan cuci seluar dalam selepas dipakai

Berapa Banyak Seluar Dalam Yang Perlu Ada?

Pendekatan yang masuk akal adalah mempunyai bekalan selama 3 minggu sekitar 20 pasang seluar. Mempunyai lebih banyak boleh mengambil ruang dalam almari. Anda memerlukan sekurang-kurangnya 14 pasang jika anda membasuh pakaian anda sekali seminggu. Sepasang untuk setiap hari dalam seminggu dan selepas melakukan senaman. Jika anda melakukan aktiviti fizikal yang kerap, pertimbangkan untuk membeli beberapa pasangan tambahan.


Apa Fabrik Terbaik Untuk Pakaian?

Salah satu aspek yang lebih mencabar untuk membeli seluar adalah memilih pilihan kain terbaik. Seluar dalam lelaki terdapat dalam pelbagai fabrik, termasuk nilon, kapas, modal, sutera, Spandeks, dan Lycra.  Seluar berkualiti menyediakan pengudaraan yang mencukupi.

Kapas - kain yang memberikan daya tahan untuk jangka masa panjang. Salah satu kain yang paling biasa untuk seluar dalam, sifat-sifatnya dilengkapi dengan campuran elastik, yang membolehkan ia menghulurkan dan memberikan lebih banyak keselesaan. Seluar dalam kapas yang paling murah. Berhati-hati dengan kulat yang akan tumbuh di atas seluar dalam kain kapas  ketika masih basah dari peluh.

Modal - Diperbuat daripada serat selulosa separa sintetik, modal dihasilkan oleh selulosa berputar dari pokok-pokok beech. Bahan ini menyerap 50% lebih banyak kelembapan daripada kapas. Anda boleh menjadi kasar dengannya. Tahan lama dari masa ke masa.

Woolens dan termal adalah sesuai untuk iklim sejuk, manakala kapas lebih sesuai untuk iklim panas. Spandex adalah pilihan terbaik untuk seluar dalam untuk senaman atau aktiviti fizikal dalam tempoh masa yang panjang.

Bila Haruskah Seorang Lelaki Membuang Seluar Dalam?

Lelaki harus mengganti seluar mereka sekurang-kurangnya sekali setahun. Mulailah dengan melupuskan semua seluar dalam pudar dalam almari pakaian anda.  Mana-mana seluar yang mempunyai lubang-lubang atau kekotoran yang kelihatan, bolehlah membuang seluar tersebut. Apabila geah kehilangan keanjalan, masukkan pakaian dalam ke dalam tong.


Memakai seluar tanpa seluar dalam?

 Memakai seluar dalam menghalang bahagian peribadi kita.  Seluar dalam melindungi bahagian sulit anda dan menghalang kekotoran pada pakaian anda yang lebih mahal. Memakai pakaian dalam mengurangkan jumlah masa yang diperlukan untuk menghabiskan pembersihan seluar anda.

Apa Warna Terbaik Untuk Pakaian?

Beli beberapa seluar dalam yang sama jenis dalam warna yang berbeza. Warna asas seperti hitam, putih, kelabu, biru dan merah adalah pilihan warna yang hebat. Jika anda memakai seluar putih, itu bukanlah idea bijak untuk memakai seluar hitam. Garis besar seluar dalam gelap akan terlihat jelas di bawah seluar berwarna yang lebih ringan.


Ikuti amalan terbaik ini:

  • Elakkan memakai seluar dalam yang ketat. 
  • Pakai seluar dalam yang menyerap bpeluh. Pilih seluar yang menyerap kelembapan sehingga tidak melekat di kulit anda.
  • Basuh pakaian dalam anda dengan kerap. Basuh seluar dalam anda selepas dipakai


Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url