Contoh Rujukan Soalan Ujian Psikometrik

ujian psikometrik

Beberapa hari yang lalu, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia (SPA) telah mengeluarkan jadual peperiksaan online memasuki perkhidmatan awam (PSEE) iaitu Ujian Psikometrik  bagi jawatan

Juruukur Gred J41 di Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia (JUPEM) 
9 Disember 2020

Juruukur Bahan J41 di Kementerian Kerja Raya Malaysia 
 8 Disember 2020


Format Soalan Ujian Psikometrik


Ujian Psikometrik tidak mempunyai format yang tetap dan soalan akan ditarafkan mengikut keperluan. Untuk menjawab bahagian ini tidak seharusnya menjadi satu masalah bagi kebanyakan calon.

Ujian Psikometrik ini sebenarnya ujian yang paling mudah nak jawab. Kita hanya diberi 2 atau 3 pilihan jawapan (Ya atau Tidak), (Betul atau Salah), (Ya atau Betul atau Tidak Pasti) ataupun 4 - 5 jawapan yang menguji keyakinan anda (Sangat Setuju, Setuju, Tidak Pasti, Tidak bersetuju, Sangat Tidak Bersetuju) sebagai refleksi keyakinan anda dalam membuat pilihan.

Nampak mudah kan? TAPI.....ramai yang terperangkap dengan masa dan atitud suka hentam sebab tak cukup masa.

Ramai calon gagal dalam ujian ini walaupun ianya nampak mudah. Kegagalan calon dalam Ujian Psikometrik ini, akan menyebabkan anda gagal jawat jawatan yang didamkan. Tak tahu nak prepare apa untuk Ujian Psikometrik Disember ini? 

Panduan Ujian Psikometrik Edisi Disember 2020

Calon Exam Ujian Psikometrik bagi jawatan Juruukur Gred J41 di Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia (JUPEM)  dan Juruukur Bahan J41 di Kementerian Kerja Raya Malaysia usah risau kerana anda berada di tempat yang betul untuk mendapatkan rujukan soalan peperiksaan online ini. Kami di Tim Infokerjaya akan membantu anda untuk mendapatkan gambaran awal tentang peperiksaan ini.

Dapatkan contoh soalan Ujian Psikometrik, yang boleh membantu calon-calon untuk membuat persediaan awal untuk menduduki peperiksaan ini.

Ini rujukan untuk bantu persediaan exam anda!

Banyak lagi tips dan trick yang kita kongsikan dalam rujukan PSIKOMETRIK Tim Infokerjaya yang anda boleh dapatkan di;







Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url