Cara Print Dokumen Guna Telefon

printer share wireless network

Print Dokumen Guna Telefon Melalui Wireless Network. Ramai yang bertanya kepada saya bagaimana untuk mencetak dokumen yang ada di telefon tanpa memerlukan printer yang berwireless. 

Wireless networks are computer networks that are not connected by cables of any kind. A wireless network allows devices to stay connected to the network but roam untethered to any wires. Access points amplify Wi-Fi signals, so a device can be far from a router but still be connected to the network.

Sebenarnya kita boleh mencetak dokumen dari telefon dengan mudah menggunakan aplikasi dipanggil sebagai PrinterShare Mobile. 

With PrinterShare Mobile you can print directly from supported smart phones (iPhone, Android) to Nearby Wi-Fi printer or Remote one shared with our computer software. Our mobile solution automatically detects supported Wi-Fi printers, and provides easy way to find Remote ones. Printing is one click away!

Cara Print Dokumen Guna Telefon


1. Download apps PrinterShare Mobile di Google Store. Apps Store dan install aplikasi tersebut

printer share mobile


2. Buka aplikasi PrinterShare dan pilih menu DOCUMENT 

printer share mobile

3. Pilih dokumen yang ingin di cetak

printer share mobile

4. Selepas memilih dokumen yang dingin dicetak, Print Preview akan muncul. Klik PRINT di bahagian bawah 

printer share mobile

5. Popup akan muncul selepas itu klik SELECT PRINTER menggunakan NEARBY WIFI

printer share mobile

6. Pilih jenis printer yang dipaparkan dan install aplikasi untuk kali pertama. Tunggu hingga selesai. Pastikan wifi connection yang digunakan oleh komputer yang disambung dengan printer adalah sama dengan wifi yang di connect oleh telefon.

7. Selepas printer berjaya disambung,  PRINT OPTIONS akan terpapar dan seterusnya klik OK.

printer share mobile

8. Proses mencetak sedang berlaku dan selesai.

printer share mobile



Semoga perkongsian tentang Cara Print Dokumen Guna Telefon Melalui Wireless Network dapat memberi manfaat kepada semua untuk terus cetak dokumen daripada telefon. Jangan lupa SHARE


Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url