Promosi Domain Murah Dari Domain Plus


Sekarang dah bulan ogos iaitu bulan kemerdekaan. Sempena bulan kemerdekaan ini, saya melihat banyak syarikat perkhidmatan menjual hosting dan domain membuat promosi dengan harga yang sangat murah. Domain .my terutamanya dapat diperolehi dengan harga yang sangat sangat murah iaitu sekitar RM20 sahaja. Berbaloi untuk membeli waktu ini kan.

Tapi, bagi saya, saya suka mencari syarikat yang menyediakan perkhidmatan menjual domain yang mempunyai sistem sokongan selepas membeli dengan kata lain menjaga mutu perkhidmatan mereka selepas kita membeli hosting ataupun domain.

Di samping itu juga, semasa membeli domain walaupun dengan harga yang sangat murah, saya pastikan harga untuk renew setiap tahun adalah murah dan berbaloi. Ada syarikat tahun pertama menjual domain dengan harga sekitar RM30 tetapi renew setiap tahun hampir RM80. Rasanya tak berbaloi kan.


                     

Domain Plus Menjadi Pilihan Saya


Domain Plus adalah salah satu syarikat yang menjadi pilihan saya untuk membeli domain dengan harga yang murah dan berpatutan. Harga untuk renew setiap tahun tidaklah terlalu mahal bagi saya. Sebagai contoh salah satu domain saya yang saya beli di Domain Plus pada tahun pertama harga saya beli adalah sekitar RM40 sekali dengan ID Protection. Manakala untuk renew adalah sekitar RM55 sahaja. Sangat-sangat berbaloi untuk membeli domain di DomainPlus.



Promosi Domain Serendah RM2.99


Promosi domain yang ditawarkan di Domain Plus adalah serendah RM2.99 untuk domain .online. Bagi sesiapa yang ingin mencari domain dengan budget tak sampai RM10 bolehlah dapatkan domain ini di Domain Plus. Saya tak pasti bila promosi ini akan berakhir.

Antara promosi harga domain yang lain ialah


  1. .com ( RM36)
  2. .my (RM20)
  3. .com.my (RM20)
  4. .asia (RM14.99)


Itulah serba sedikit perkongsian saya tentang promosi domain dari Domain Plus. Jika ada yang berminat nak mendapatkan domain murah ni, bolehlah meninjau laman web Domain Plus.


                     


22 Comments

  1. wahh terima kasih mmg sy tengah mencari ni

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas perkongsian, buat masa sekarang masih tak terpikir lagi nak beli domain baru atau nak bertukar, tapi tgoklah kalau ada nama2 domain cantik boleh le cuba disini pulak, memang murah dan berbaloi baloi sangat. Nanti sis sharekan dengan kawan2 yang nak beli domain.

    ReplyDelete
  3. Woohoo murah tu! Membantu sangat ni untuk mereka-mereka yang berkerja secara dalam talian atau dari rumah. Kena beritahu yang lain juga sementara masih ada promosi ni kan. Terima kasih atas perkongsian!

    ReplyDelete
  4. Murahnya.. tp sejak guna domain sy xpnah tkr lg dgn provider lain., mcm mana ye proses? Agak mahal nk renew setiap tahun yg tu.

    ReplyDelete
  5. Murah tu.
    Br last week ada sorang member bertanYa tentang harga nak tukar ke domain.
    Service provider domain aida sekarang ok. Tiada masalah. But x semurah tu lah.

    ReplyDelete
  6. wahhh murah sangat tu....tapi saya baru renew 2 tahun .....huhuhu agak2 nanti boleh lagi ker dapat harga nih ...

    ReplyDelete
  7. LTD extension .com.my tu dah kira murah dah tu :) perlu ke nak beli ya..kena rembat cepat ni..coz memang biasa la beli pertama murah n nak renew akan kembali ke harga asal...tapi still murah juga..tapi extension .com.my ni kena perlukan salinan ic juga lagi kot..

    ReplyDelete
  8. murah domain yang ditawarkan di sini...boleh rekomen kat member yang nak renew atau beli domain baru...kiranya macam pembelian yang sangat berbaloi..

    ReplyDelete
  9. Murah jugak domain tu. lebih berbaloi. Sesuai sangat untuk mereka yang bekerja atas talian. Setakat ni belum ada lagi rancangan nak tukar yang lain. Tengoklah kalau ada kawan-kawan yang cari, boleh suggest pada mereka nanti

    ReplyDelete
  10. Serius murahlah... even beli domain pun murah jugak. Macam teringin nak beli .my tu. Dah lama teringin tapi bila fikir harga mahal terus batal niat.. boleh la mcm ni

    ReplyDelete
  11. murah betul ye..boleh bgtau dengan kawan yang nak tukar domain ni..bgus ada domain sendiri kan..tapi murah ni nntti harga sama juga ke setiap tahun..hehee..

    ReplyDelete
  12. la murah betul harga domain. BBL ingatkan harga beratus-ratus setahun. Setakat RM20 tak terasa sangat nak bayar setahun sekali kan. Oh menarik rasa nak tukar domain je hehe

    ReplyDelete
  13. Memang murah harga domain kat sini. Lia dah beli dot com dah tak ingat harga berapa. tapi taklah semurah promosi domain ni.

    ReplyDelete
  14. Pergh murah betul! Memang tga survey2 domain pun sbb nk tukar. Mcm best je ni. hehehe. Thanks for share

    ReplyDelete
  15. Murah jugak ni... Baru tau ada dotasia tu.. Hehe.. Noob nya akak ni

    ReplyDelete
  16. Wow murah nya! Berbaloi sungguh ni pada yang nak dormain baru atau renew dormain. Sayang lak kita baru jer renew last month. Nanti pi panjang-panjangkan pada kengkawan kita eh

    ReplyDelete
  17. murah gak harga tu... sib baik blog saya dh pakai domain tidak boleh juga fikir2 beli kat sini.. nice sharing! yang penting domain mmg penting...

    ReplyDelete
  18. wow murahnya, thanks sharing tulisan ni. Saya memang sedang mencari domain murah untuk blog saya yang satu tu hehe. Kali ni nak cuba .com pula.

    ReplyDelete
  19. Murahnya! Rasanya domain sekarang beberapa tahun lagi baru expired. Boleh la try yang ni pulak sbb murah je. Hehe. thank you sudi kongsi. Blog page boleh save supaya senang nnti.

    ReplyDelete
  20. Murahnya eloklah sapa yg blm beli domain lg, Kak pun dah selesa dgn domain yg ada skrg

    ReplyDelete
  21. Jalan jalan tengok domain murah disini..

    https://bolaballbulat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. kalau nak cari domain yang affordable , mondoze offer $15/month.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post