Giveaway SapsIbuBapa.net Di Mialiana.com

Giveaway SapsIbuBapa.net Di Mialiana.com. Tahun 2019 rasanya ini adalah kali pertama saya join giveaway yang dilaksanakan oleh blogger-blogger di seluruh Malaysia. Pada kali ini saya cuba join Giveaway SapsIbuBapa.net Di Mialiana.com bagi memberi sokongan kepada blogger-blogger yang aktif menulis diluar sana. Sebelum kita baca lebih lanjut berkaitan dengan giveaway ini jom kita baca serba sedikit infomasi berkaitan ini SAPS.

Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS)


Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS)  adalah satu sistem yang diwujudkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) bagi tujuan analisis markah peperiksaan untuk kegunaan semua guru. SAPS juga digunakan oleh ibubapa untuk membuat semakan keputusan peperiksaan anak masing-masing.

Mulai tahun 2019, Pengisian markah Peperiksaan Dalaman Sekolah Tahun 2019 hanya bagi murid Tahun 4 hingga Tahun 6 dan Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5. Tiada pengisian bagi Ujian 1, Ujian 2 dan Saringan LINUS Khas dalam SAPS. Oleh itu, ibubapa boleh berjumpa guru-guru untuk menyemak markah peperiksaan awal tahun.

Manakala pengisian markah Peperiksaan Pertengahan Tahun (PPT) akan dibuka pada 17 Mei 2019 hingga 16 Jun 2019. Selepas tarikh itu, ibubapa boleh menyemak markah peperiksaan anak masing-masing.   SAPS semakan ibu bapa ini boleh dilakukan  secara online di Sapsnkra


Giveaway SapsIbuBapa.net Di Mialiana.com



Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telahpun menyediakan satu platform kepada kepada guru dan juga ibu bapa yang dipanggil sebagai SAPS Ibu Bapa.

SAPS Ibu bapa merupakan satu aplikasi secara atas talian yang digunakan oleh guru untuk "key in" markah peperiksaan pelajar. Manakala, ibu bapa pula boleh mengakses aplikasi ini untuk menyemak keputusan peperiksaan pelajar.

Semakan ini boleh dilakukan dengan melayari laman web seperti berikut :



Antaramuka SAPS IBUBAPA

Inisiatif kerajaan ini patut dipuji ini kerana ianya memudahkan banyak pihak untuk mengetahui markah peperiksaan pelajar/murid.



Giveaway ini dianjurkan oleh SapsIbuBapa.net dengan kerjasama Mialiana.com. Hadiah wang tunai sebanyak RM400 untuk dimenangi. Sila klik SINI untuk join.







4 Comments

  1. Hai. Singgah dari GA yg sama. Good luck :)

    https://fiqadira.blogspot.com/2019/05/giveaway-sapsibubapanet-di-mialianacom.html

    ReplyDelete
  2. Singgah dr GA sama :) Gudluck!

    ReplyDelete
  3. singgah sini dari GA yg sama.. goodluck :)

    ReplyDelete
  4. salam. terima kasih sudi join giveaway ini. semoga berjaya!

    ReplyDelete
Previous Post Next Post