Aktifkan Windows 7 Trial Version Menjadi Genuine


Ramai yang bertanya kickstory.net macam mana untuk mendapatkan windows 7 yang genuine terutama bagi mereka yang menggunakan windows 7 yang trial version. Sebenarnya cara ni dah lama di gunakan oleh kickstory.net dan pakar2 komputer di seluruh dunia. Kickstory berkongsi info ni bagi sesiapa yang tiada budget untuk membeli windows yang original.

Kickstory cadangkan bagi sesiapa yang ada duit, beli sahaja yang original sebab tak perlu baca tutorial saya ini. Kickstory pun guna windows yang original.

Tutorial saya pada kali ini akan memberi peluang kepada semua untuk upgrade windows dari trial version kepada Genuine version dengan percuma. Tanpa perlu mencari serial number, korang boleh mendapatkan windows dengan percuma sahaja.



Cara-caranya ialah

p/s; pastikan komputer/laptop/notebook baru diformat dan jangan install sebarang antivirus lagi sebelum aktifkan windows genuine menggunakan windows loader.

1. Muat turun Windows Loader v2.2.2 (berhati-hati jika muat turun dari internet sebab banyak virus) Jika sesiapa nak software ni secara email boleh tinggalkan email diruangan komen.

2. Launching aplikasi (Double klik), Klik INSTALL


3. Tunggu proses INSTALL dalam beberapa minit, Selepas selesai proses INSTALL,  RESTART komputer


4. Selepas proses RESTART selesai boleh check sama ada window korang bertukar dari trial version kepada genuine version dengan cara klik SEARCH > KOMPUTER > PROPERTIES (Right click)


5. Selesai.


Share jika info ini bermanfaat.

p/s; Info ni untuk sesiapa yang belum tahu. Yang dah tahu sila p layan cerita korea...

Tutorial Oleh
Huzaini Ismail



4 Comments

Previous Post Next Post