Tutorial Letak Widget Instagram Dalam Blog


Menggunakan media sosial seperti facebook, instagram, twitter dan sebagainya adalah sebahagian daripada teknik meningkatkan SEO blog di mana media sosial berfungsi untuk menarik pengunjung ke blog seterusnya meningkatkan bilangan hits blog.

Paparan widget media sosial di blog juga akan mempengaruhi bilangan pengunjung blog. Di blog ini, saya hanya paparkan widget facebook sahaja kerana saya lebih banyak menggunakan facebook berbanding media sosial yang lain. Jika dulu, saya ada meletakkan widget #instagram tetapi paparan di blog tak berapa kemas kerana terlalu banyak widget. Untuk nampak lebih kemas, saya hanya meletakkan widget2 yang dirasakan perlu sahaja.

Hari ni saya nak berkongsi tutorial untuk meletakkan widget instagram dalam blog. Tutorial ini saya tulis sebagai nota untuk saya sendiri dan mungkin sesuai untuk blogger2 yang masih baru. Jom baca Tutorial Letak Widget Instagram Dalam Blog.

Step Letak Widget Instagram Dalam Blog.



1. Buka https://instawidget.net/generate
2. Masukkan username Instagram kita
3. Code instagram akan digenerate
4. Copy embed code dan paste ke HTML/javascript di blog
5. Save dan preview

p/s: Apa yang bagus tentang Instagenerate ini ialah kita tak perlu untuk log in akaun instagram. Hanya masukkan username untuk generate kod.



Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url