Riang Ria Balik Kampung


Riang Ria Balik Kampung.Mungkin ramai yang dah selesai membeli keperluan raya dan membuat persiapan untuk balik kampung dengan servis kereta, kemas rumah, kemas keperluan untuk sambut raya di kampung dan sebagainya. Sama juga dengan saya, sibuk menyiapkan persiapan untuk raya di kampung. Sudah tentunya lebih meriah apabila beraya di kampung kan?  

Semua dah lengkap ke keperluan untuk balik kampung? Jika belum lengkap, LAZADA kan ada. Beli je secara online barang keperluan yang dikehendaki.Promosi Marhaban Ya Ramadhan and Riang Ria Raya Sale kan ada di LAZADA. 

Marhaban Ya Ramadhan and Riang Ria Raya sale (http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya/)that will take place from May 19 to 30 June (where you can find special discounts up to 90%!). 




Travelling Back Home 

 a. Where do you celebrate Raya this year? 

Tahun ni (2017), saya akan beraya di kampung halaman saya di Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu, Kelantan. Kemeriahan sambutan hari raya di kampung saya sangat meriah dengan pelbagai juadah tradisi seperti ketupat, kuih muih dan sebagainya. Di harap raya kali ini lebih meriah dengan ahli keluarga yang berada di perantau pulang berhari raya di kampung..Kegembiraan akan lebih terpancar diwajah ibubapa apabila anak-anak mereka pulang beraya di kampung. Korang beraya di mana? 

 b. List down your "balik kampung" essentials. 

Antara keperluan yang telah saya sediakan untuk balik kampung ialah pakaian untuk dipakai semasa di kampung, baju raya (untuk diri sendiri, anak, isteri, ibubapa), biskut raya, pampers untuk anak, susu anak, wangian badan, peralatan mandi (sabun, syampu, berus gigi, ubat gigi) dan yang paling penting ialah ubat-ubatan jika deman dan sakit. 






 c. What would you like to buy on Lazada’s platform to bring along for "balik kampung"? 


Saya akan membeli beg GTE Big Stripe Ultralight Luggage 3-In-1 Set (Black)
untuk mengisi pakaian dan  keperluan untuk balik kampung. Beg ini sangat ringan dan senang untuk di bawa semasa balik kampung dengan mempunyai 3 begyang berbeza saiz yang boleh digunakan untuk mengisi barangan saya, isteri dan anak. 




Meriahkan hari raya korang dengan membeli belah di lazada. Marhaban Ya Ramadhan and Riang Ria Raya sale (http://www.lazada.com.my/riang-ria-raya/)that will take place from May 19 to 30 June (where you can find special discounts up to 90%!). 



Ada yang belum join contest ni? Klik banner untuk join contest ni. Jom memeriahkan raya dengan membeli belah di Lazada. 




Pesanan saya, memandu dengan berhati-hati di jalan raya. Ingatlah orang yang tersayang.. 
Sebelum balik kampung jangan lupa rehat secukupnya dan jangan memandu ketika mengantuk. Banyak kan bersabar untuk menempuhi jalan yang sesak (traffic jammed) serta jaga tingkah laku semasa berada di atas jalan raya. Amalkan sikap toleransi sesama kita. Kita mampu mengubahnya. 


Sebelum tu jom layan dulu lagu Balik Kampung versi Thai.. Selamat Hari Raya Aidilfitri.







Previous Post Next Post