Buat Duit Melalui Internet


Ramai di antara kita menggunakan internet tetapi tidak tahu cara untuk membuat duit melalui internet. Bagaimana cara ingin membuat duit melalui internet? Soalan ini nampaknya kita biasa dengar tetapi kita tidak mudah mendapat jawapannya.Saya kongsikan tips untuk membuat duit melalui internet secara sampingan.





1. Menjadi publisher di syarikat pengiklanan

Menjadi publisher dengan meletakkan iklan orang lain di web anda, anda boleh manjana keuntungan. Di samping berinternet , anda boleh manjana duit secara sampingan. Apabila pelawat klik iklan tersebut, anda akan dibayar mengikut kadar yang ditetapkan. Nampak? Tidak sia-sia kerja anda berinternet. Anda mungkin boleh menjadi publisher bagi Google Adsense, Nuffnang, Lazada, Amazon dan sebagainya

Saya meletakkan iklan Nuffnang bagi website saya. Di bawah bukti pembayaran yang saya perolehi..



2. Bina website/blog

Anda boleh membina laman web untuk menjual sesuatu secara online seperti tudung, barangan kosmetik dan sebagainya. Penting sekali anda boleh menjana keuntungan melaluinya. Anda boleh membina website secara percuma di blogger atau wordpress.



3. Menyewa tapak iklan di website/blog

Jika website/blog anda mempunyai reputasi yang baik dengan jumlah pengunjung yang ramai, anda boleh menyewakan tapak iklan untuk syarikat perniagaan dengan mengiklankan produk mereka di website anda. Oleh itu anda boleh menjual tempat iklan dengan harga berpatutan. Hasilnya, anda boleh manjana duit secara sampingan.

Tunggu apa lagi? Bertindak sekarang....

#sharingiscaring #tipsbuatduit

Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url