Cermin Kereta Gelap? Siapa Yang Untung?

Tindakkan pihak berkuasa seperti Polis dan JPJ yang akan mengambil tindakkan tegas kepada pemandu yang menggunakan cermin yang gelap yang tidak mengikut spesifikasi dan piawai yang ditetapkan adalah satu tindakkan yang tidak wajar.

Cermin yang gelap adalah sangat penting bagi melindungi keselamatan pemandu dan penumpang di dalam kereta. Cermin gelap juga berfungsi untuk menjaga keselamatan peralatan di dalam kereta daripada kes kecurian. Selain itu cermin gelap juga berfungsi untuk menggelakkan kereta dari terkena panas.

Dalam situasi, jika laptop, dompet atau barang berharga dalam kereta dicuri kerana kereta menggunakan cermin biasa siapa yang rugi dalam kes ni? Siapa yang akan bertanggungjawab jika berlaku kes kecurian? Adakah pihak berkuasa akan bertanggungjawab untuk mengganti harta benda yang hilang.. Akhirnya penguatkuasa akan salahkan pemandu kerana meletak kenderaan di tempat berbahaya.

Kickstory berharap supaya arahan tidak memakai cermin gelap ini tidak dilaksanakan bagi tujuan keselamatan bersama. Saman-saman juga, tapi fikirlah keselamatan orang lain juga...

P/S: mengapa menteri/VIP/pemandu kereta mewah boleh pakai cermin gelap??cuba tanya penguatkuasa kenapa mereka boleh pakai cermin gelap....

  print this page Print this page
Next Post Previous Post
No Comment
Add Comment
comment url